beraknad forlossning

Jahopp idag var jag pa bm besok och det var som vanligt. vi pratade datum och kollade kurvan hon foljer och kom fram till att bebis kommer nog komma innan.
I spanien fragade dom nar min sista mens var och jag sa 21/8 dom gjorde ultraljud och sag dar att bebis var lite minde och skot da fram min sista mens till 9/9 och fick da bf den 16/6. Idag kollade min bm pa dessa datum och pa kurvan hon foljer. vilket resulterade i att om bf ar 16/6 ar det en stoor bebis och ligger over mitten linjen pa kurvan. men om bf skulle vara runt 27/5 - 1/6 (beroende pa forsta mens dag) sa ligger hon precis pa pricken av mittenlinjen! Detta gor mig ganska nervos dels for att martin inte kommer hinna och dels for att det ar typ SNART!
Min bm skulle skicka vidare mina uppgifter till special doktor som far ta en titt pa det och isf. om natt skulle vara osakert sa gors ett ultraljud sa man kan kolla moderkaka etc. dom skulle höra av sig.
Gud vad jobbigt att behova vanta pa detta samtal. Det konstaterades ocksa att hon ligger valdigt langt ner vilket jag kannt.
Jag hoppas vi far behalla bf 16/6 och att bebis inte vill komma ut innan, sa hennes pappa hinner hit <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0