6 Mars

Hej hopp!
som ni kanske forstar har jag fortfarande inte datan men ska hamta den nasta vecka!
allt rullar pa som vanligt inget speciellt har hant!

tankte ta och svara pa karins fragor..

- Hur funkar livet som småbarnsmamma? Är det något som du saknar från "gamla" livet?´
Allt funkar bra, inget som ar svarare an annat! Nej saknar inget alls fran gamla livet ! det
var ju bebis jag ville ha

- Har Amanda utvecklats mycket? Och hur märks det i så fall? Leenden? Greppar tag i saker? etc.
Lillan vaxer sa det knakar just nu vet jag inte hur lang hon ar/hur mkt hon vager vi ska till bvc den 19:e for 2 manaderskontroll men hon har vaxt ut de flesta klader & borjar bli tung! Nar hon sover ler hon for fullt men det kan ju vara att det gor ont ocksa, hon ler stort ibland med oppen mun nar hon ar vaken men inte lika ofta som jag onskar! Hon ar valdigt stark vilket kanns nar hon far tag i mammas har och drar till ;) aven bvc kvinnan sa att hon ar stark. Igarkvall nar vi lag i sangen och lekte lite sa sag man hur hon forsokte rulla runt men stoppades av ena armen.

- Har du några vänner eller bekanta på Lanza som också har barn i Amandas ålder?
En tjej som jobbade med mig forut fick en flicka som bara ar 10dagar aldre an amanda!

- Hur mår Amanda? Med magen? Äter hon bra från flaskan? Växer som hon ska?
Amanda mar bra hon har inte fatt mer magont som den ggn! Hon ater valdigt bra fran flaskan och vill inte rapa, hon borjar grata lite da for hon vill ha maaat! Jag antar att hon vaxer pa bra.

- Har Martin kommit in i livet som pappa? Eller är hon fortf. för liten ;) ?
Martin ar en duktig pappa men tycker att han maste vanja sig lite mera hehe han ar liiite stel.

- Hur mår du?
Jag mar toppen men skulle vilja ha lite sovmorgon ibland men Amanda sover sina 6 timmar pa natterna sen ar hon klarvaken! Iofs ar 6 timmar battre an att hon vaknar emellan.


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som det går bra :) Måste ju vara positivt att Amanda är stark, så man vet att hon har friska muskler och skelett ;) ?



Vad gör ni om dagarna? När börjar du jobba igen..? Måste du söka nytt jobb sen?



<3<3

2010-03-08 @ 12:27:59
URL: http://keyeff.blogg.se/
Postat av: Karin

men oj vad kort mammaledighet man har! bra att du valt ( och kan ) vara hemma 1 år till :)

Vad tror du att det blir för jobb sedan då?



Jodå, allt är bra med mig. Livet rullar som vanligt. :)

Nu verkar det som att våren är på väg, men man ska väl inte ropa Hej än antar jag!

Marcus planerar att starta eget företag (inom brandskydd, samma sak som han jobbar med idag) så det känns väldigt otryggt med ekonomin just nu :S

Allt löser sig antar jag!



Puss på er!

2010-03-11 @ 21:47:31
URL: http://keyeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0